Dag 4 - Reisverslag uit Guelph, Canada van Jasper Schuurmans - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Guelph, Canada van Jasper Schuurmans - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Jasper Schuurmans.

Blijf op de hoogte en volg Jasper

26 Maart 2015 | Canada, Guelph

Na een goede nachtrust mocht ik vandaag meelopen met de verpleegkundige van de Huisarts. in Nederland is men gewend dat de arts zelf de visites doet, maar hier in canada word dat gedaan door de verpleegkundige. Het was best wel een interessante dag. Ik mocht bij de meeste cliënten mee kijken, en hoe de verpleegkundige haar diagnose maakte. zo zie je dat de verpleegkundige meerdere stappen mag ondernemen en daaruit hun diagnose stellen, longen luisteren is daar een voorbeeld van. Bloeddruk meten doen ze soms op drie verschillende manieren om uiteindelijk een gemiddelde waarden te hebben, en als deze drie verschillende waarden afwijken word er verder onderzocht de posities zijn: liggend, zittend, en staand. dit word gedaan op het moment dat de verpleegkundige de waarden niet vertrouwd.

Daarnaast nemen ze alles waar voor de arts, en schrijven eventueel ook medicatie uit. Dit word in Nederland gedaan alleen door de arts zelf. Ik begin op dit moment steeds meer mijn draai te vinden.

Het was echt een Hollandse lente weer, zo was het 9 graden en natuurlijk regen. het word wel steeds warmer. hoop dat het binnenkort toch n graad of 20 word. het is ondertussen hier half tien, ik ga me voorbereiden op mijn nachtrust en mijn volgende dienst van 12 uur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 4066

Voorgaande reizen:

21 Maart 2015 - 30 Mei 2015

vertrek

Landen bezocht: