Donderdag 2 April - Reisverslag uit Guelph, Canada van Jasper Schuurmans - WaarBenJij.nu Donderdag 2 April - Reisverslag uit Guelph, Canada van Jasper Schuurmans - WaarBenJij.nu

Donderdag 2 April

Door: Jasper Schuurmans

Blijf op de hoogte en volg Jasper

02 April 2015 | Canada, Guelph

vanaf maandag 30 maart 2015 mocht ik weer van start en er was deze ochtend iemand ziek en hadden ze gevraagd of ik mee de ochtend zorg wou mee draaien. ik had maar vier zorgvragers die ik moest verzorgen en daarnaast had ik nog andere taken tot twaalf uur. dit is een korte dienst van 7 tot half twaalf en je hebt maar vier mensen. maar vanaf twaalf uur draaide ik gewoon weer met de verpleegkundige mee. het was een drukke dag maar heb toch wel weer het een en ander geleerd. het is pas mijn tweede week en ik begin er beetje bij beetje in te komen. ik weet nu ongeveer de vaste routine en ik ken al heel wat namen nog niet alle 51 namen maar dat komt van zelf.

daarnaast heb ik mee gekeken met het maken van nieuwe orders voor medicatie. en bepaalde vraag stukken vanuit de verpleegkundige worden door gefaxt naar de dokter en die zelfde dag krijg je nog antwoord terug met daarop de actie die de dokter adviseert.

dinsdag 31 maart 2015

deze dienst was een vrij rustige dienst en heb samen met de verpleegkundige opgewerkt. In de loop van de dag moesten er een aantal metingen gedaan worden. en dit heb ik samen met de verpleegkundige kunnen doen. Gelukkig hoor ik van een aantal bewoners dat ze me graag terug zien als ik klaar ben met werken, en dat geeft toch n gevoel dat ik mijn werk goed verricht heb.

de volgende dag was ik vrij en had nog geen idee van wat ik zou gaan doen. en met de tip van mijn oom ben ik naar Toronto gegaan en heb dan die zelfde avond een treinticket gekocht.

woensdag 1 april 2015.
vandaag mijn dagje Toronto. alleen met de trein zo vrij als een vogel, kon ik mijn dag helemaal zelf invullen. het mooie van alles is dat als je vrij bent en je hoeft met niemand rekening te houden kan doen wat je wil. ik had om tien uur de trein s morgens en het is best apart. want ook de avond dat ik mijn ticket bestelde moest dit op naam, tijd stip en hoe laat je terug reis zou zijn. het voelde als of ik weer ging vliegen en zo zag het treintoestel er ook uit. je had zelfs een stoelnummer waar je moest zitten. in Nederland koop je een eerste of tweede klas trein kaartje en je stapt de trein in en je gaat naar je bestemming toe. en wat dat betreft is Nederland veel goedkoper.

Aangekomen in Toronto ben ik als eerste naar de CN Tower geweest. Na een anderhalf uur boven in de wolken te zijn geweest, heb ik mijn weg vervolgt naar een Restaurant waar ik ook goed heb gegeten en heb gekletst met de mensen die ik daar heb ontmoet. na een goede lunch en een gezellig gesprek wou ik het treinmuseum bezoeken alleen, het was een bierbrouwerij de vergissing kwam door de naam steam whistle na een een korte rondleiding door de bier brouwerij en veel bier te hebben geproefd ben ik op het laatst beland bij het meer, om daar nog even te genieten van de natuur en de omgeving. en na een poosje was het al weer tijd op terug naar Guelph te gaan. na een leuke dag ben ik voldaan in mijn bed gekropen want de volgende dag mocht ik weer stage lopen.

Donderdag 2 april 2015.

vandaag heb ik samen met een van de verzorgende mee gelopen met de vaste route, ingeval van ziekmeldingen of onverwachte wendingen dat ik ook zulke diensten kan inzetten. ook heb ik mee geholpen met de activiteiten die vandaag op het programma stonden, en ook dit was weer een leuke ervaring. nu is het bijna tien uur en ga ik slapen want morgen heb ik een shift van 12 uur.

Tegenwoordig schrijf ik mijn blogs 1 keer in de 3 a 4 dagen, dit omdat ik het druk heb met stage en andere activiteiten de volgende blog zal rond zondag op maandag uitkomen. :)




  • 03 April 2015 - 10:21

    Anne:

    Jaja je wist niet van tevoren dat dat een bierbrouwerij was in plaats van een museum, zo lust ik er nog wel eentje ;P

    leuke foto's en leuk om te lezen wat je allemaal aan het doen bent!! XX

  • 03 April 2015 - 14:17

    Cecil De Bruijn:

    Mooie foto's van de skyline van Toronto!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 4052

Voorgaande reizen:

21 Maart 2015 - 30 Mei 2015

vertrek

Landen bezocht: